Biblioteczka marketera

Biblioteczka marketera

Czym jest biblioteczka marketera?

Czymś niezbędnym. Wiadomo, że najlepiej zdobywa się wiedzę w praktyce, ale bez teorii – ani rusz. W tym miejscu znajdziecie moją własną zblogowAną sukcesywnie rozbudowywaną marketingową biblioteczkę, czyli zestaw tytułów, które przeczytałam lub planuję przeczytać w najbliższym czasie (wiele tytułów zawdzięczam najlepszej podyplomówce w Polsce: Marketing internetowy na Politechnice Białostockiej to niewysychajace źródło wiedzy! I wykładowców, którzy wyjątkowo chętnie się tą wiedzą dzielą). Szerszy opis przynajmniej części z nich znajdziecie na blogu w kategorii Lektura marketera, a tytuł każdej tak opracowanej pozycji będzie linkował bezpośrednio do recenzji.

Jeśli nie znajdziecie ani tu, ani na blogu interesującej Was publikacji, pytajcie. komentarzach, poprzez maila czy media społecznościowe (Messenger jest Wasz, grupa na FB również) dzielcie się ze mną spostrzeżeniami na temat tytułów z mojej listy albo podrzucajcie mi inne wartościowe książki. I nie tylko: artykuły, strony, blogi – każda porcja wiedzy mile widziana. Możecie się tu podzielić linkiem do własnej biblioteczki czy recenzji – chętnie do nich zajrzę. Możecie również dorzucać swoje propozycje, tagując je jako #biblioteczkamarketera (rozhulajmy ten hasztag!).

Biblioteczka zblogowAnego marketera:

  1. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Paweł Sala, Jarosław Królewski
  2. Getting Things Done, David Allen
  3. GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Paweł Tkaczyk
  4. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Artur Jabłoński
  5. Marketing, Philip Kotler, Kevin Lane Keller
  6. Marketing 4.0. Era cyfrowa, Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
  7. Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej, Richard Koch
  8. Narratologia, Paweł Tkaczyk
  9. No logo, Naomi Klein
  10. Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Anna Miotk
  11. Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku, Steven Pinker
  12. Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie, Piotr Bucki
  13. VIRAL. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Piotr Bucki
  14. #WstydźSię!, Jon Ronson
  15. Zafascynuj ich! 7 metod na skuteczną perswazję i wzbudzanie zachwytu, Sally Hogshead
  16. Zakamarki marki, Paweł Tkaczyk

Legenda:

  • przeczytałam
  • teraz czytam
  • lektura jeszcze przede mną

PS: Ciekawą listę 42 pozycji do każdej marketingowej biblioteczki sporządził też Artur Jabłoński – koniecznie zajrzyjcie!